1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

zaterdag 29 juli 2017

throwback time ~ one

Kijk je mee?
Take a look!

De zeemeeuw is een broche en was van mijn moeder. Het vakantie-spel-kwartet komt uit 1977.
The seagull is a brooch from my mother. The holiday-quartet is from 1977.

Oost-Indische kers (kijk hier en hier).
The nasturtium or Indian cress (look here and here).

Zomer van Jac. P. Thijsse, een heruitgave uit 1975.
Het origineel is aan het begin van de vorige eeuw verschenen op initiatief van de firma Verkade & Comp. te Zaandam.

Summer by Jac. P. Thijsse, a reissue from 1975.
The original was published at the beginning of the last century.

De bloemenpers vond ik een jaar geleden in een kringloopwinkel. Ik had er zo één, 40 jaar geleden.
I found the flower press in a thrift shop a year ago. In the 70's I had one just like it.

Het patchwork suède minirokje heb ik als kind in de jaren 70 gedragen.
I wore the patchwork suède mini skirt as a child in the 70's.

Een vintage speldje op een kaartje van Ingrid van Willenswaard van Ingthings.
A vintage brooch on a card by Ingrid van Willenswaard of Ingthings.

Ik wens je een goede vakantie! En vergeet niet om juist thuis te genieten, want daar is onze basis.
I wish you a good holiday! And do not forget to just enjoy home, because there is our base.

Psychedelia font van / by humbertogillan94

12 opmerkingen:

  1. Moooooi!! Nostalgie ;-) En naast de mooie foto's ook nog wat leuke weetjes over jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog! Onwijs leuk om even mee te mogen kijken tussen je schatten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te lezen, mooie foto's en prachtige afsluiter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die bloemenpers, die had ik ook... Nostalgie van de bovenste plank ;-)
    Fijne zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik herinner me de snoepjes 😉 Ook voor jullie fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ook voor jullie, geniet van de vrije dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Great collection! We had a golden yellow coloured telephone and a green sofa. What a decade! ;) xox

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie laatste zin en zo waar! Fijne vakantie ook voor jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzondere dingen! Vooral het kwartet vind ik erg leuk. Jij ook een goede vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk zo even terug in de tijd. Er werd vast veel gekwartet bij jullie thuis. Dat minirokje is prachtig en de boeken van Verkade zijn zo mooi. Zitten er nog bloemen in je pers? (Hier wel uiteraard). Mooi gezegd vooral thuis genieten. Soms zou ik dat haast vergeten. Je vakantie is inmiddels weer voorbij maar thuis ben je altijd. Geniet ervan Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi om te zien allemaal, sommige dingen herken ik. Thuis is fijn, maar op vakantie gaan vind ik toch ook wel heel leuk. Geniet nog even van de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen