1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11

vrijdag 2 juni 2017

peonies & artwork

Dit is de vierde lente dat de pioenrozen in de moestuin staan.
This is the fourth spring that the peonies are in the vegetable garden.



Vorig jaar kon ik voor het eerst een bos in de vaas zetten en deze lente zelfs drie bossen.
Het is een vroege soort. Ik maakte de foto's twee weken geleden.

Last year, for the first time, the harvest was enough to to fill a vaseThis spring I cut three bunches of flowers.
This species blooms early.


In een hoekje van de tuin bloeien elk jaar stiekem een paar lichtroze pioenrozen.
Nu geniet ik er binnen van.

In a corner of the garden a few pale pink peonies bloom secretly every year.
I enjoy them inside the house now.

Dit kunstwerk van speksteen is gemaakt door mijn collega (en coördinator) Lucia.
Tot mijn verrassing gaf zij het ons in bruikleen en we genieten ervan.
Ik vind het moeilijk om in foto's te treffen hoe mooi het is.

This artwork of steatite is made by my colleague (and coordinator) Lucia.
To my surprise she gave it to us in loan and we enjoy it.
I find it hard to show in pictures how beautiful it is.

24 opmerkingen:

  1. Wat grappig, een kunstwerk van een collega in bruikleen. Maar wel heel leuk. En pioenrozen, zo mooi....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie pioenrozen en een prachtig kunstwerk van jouw collega!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag ergens een grote bos van verschillende soorten/kleuren bij elkaar, zo mooi!

      Verwijderen
  3. De pioenroos is echt een prachtige en overweldigende bloem. Een sier in de tuin en in de vaas. Wat een cadeautje zo'n paar stiekeme bloeiers. Het kunstwerk straalt op de foto zachtheid en kracht uit. Mooi en bijzonder dat het bij jullie ligt te pronken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat schrijf je mooi, zachtheid en kracht. Het heeft ook een onbewerkte zijde en daar hou ik van. Vroeger moest alles perfect zijn voor mij en nu - gelukkig - niet meer.

      Verwijderen
  4. Dat mis ik op mijn appartement, bloemen plukken uit eigen tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat begrijp ik! Pluk je wel eens bloemen in de natuur?

      Verwijderen
    2. Nee eigenlijk niet. Staat hier een boete op 😉 maar ik krijg af en toe bloemen uit mijn zus hare tuin.

      Verwijderen
  5. Peonies are my all time favourite flower! Love the dark pink! Have a good weekend, my blog friend xox

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Waw, jouw pioenen doen het goed zeg! Maar één van mijn 2 planten bloeit ( na 3 jaar ) en zelfs aan die ene zaten maar 2 dikke bloemen aan. Ik verwijt het de zandgrond, maar ik weet niet of het daar aan ligt.
    Geniet maar van je bloemenpracht (en die speciale steen! ),
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je pioenen je in de komende jaren gaan verrassen!

      Verwijderen
  7. Dat is leuk, dat bruikleen. Ik zou trouwens wel bang zijn dat ik het zou beschadigen, maar ik zou het wel doen hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was mijn eerste gedachte! Er kan wat mee gebeuren, dat heeft ze ook benoemt. De enige manier om van kunst te genieten, is er naar te kijken en het aan anderen te laten zien. Gelukkig zijn de jongens niet meer zo onstuimig/onvoorspelbaar ;-)

      Verwijderen
  8. Een kunstwerk van je collega in bruikleen krijgen, een subliem idee. En zo gefotografeerd is het dubbele kunst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook een eer! En ik was verrast dat mijn echtgenoot het ook zo mooi vindt.
      Bedankt voor je compliment.

      Verwijderen
  9. Mooi kunstwerkje in bruikleen. Prachtige bloemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt het kunstwerk mooi in beeld gebracht Ageeth!
    Ik mag dit jaar voor het eerst genieten van Pioenrozen uit eigen tuin. Ik vind ze overweldigend mooi en ze ruiken heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat mooi.... Ik ga een lijstje maken van planten die ik ook (weer) in de tuin wil hebben...pioenen!

    BeantwoordenVerwijderen